Photobucket

Monday, March 31, 2008

syg kamu~

a gud song shud be ear-captive.a gud song shud have attitude.a gud song can make u sing the song even when ure doin scaling in a poor-oral-hygine patient.




sambil melayan.ako terbace blog lala di fs tentang cinta dan bus.ako terus teringat satu article yg agak menarik yg ako bace kat iluvislam.com.so here goes

analogi rumput dan kasih sayang
Pada suatu pagi di satu sekolah menengah, ada seorang pelajar bertanya pada seorang guru yang sedang mengajar. Ketika itu, guru tersebut sedang menyentuh mengenai kasih dan sayang secara am. Dialog di antara pelajar dan guru tersebut berbunyi begini :
Pelajar : Cikgu, macam mana kita nak pilih kwn yang terbaik sebagai orang paling kita sayang?. Macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan?
Cikgu : Oh, awak nak tahu ke?.Emmm...baiklah, sekarang kamu buat apa yang saya suruh. Ikut je ye...mungkin kamu akan dapat apa jawapannya.
Pelajar : Baiklah...apa yang saya harus buat?
Cikgu : Kamu pergi ke padang sekolah yang berada di luar kelas sekarang juga. Kamu berjalan di atas rumput di situ dan sambil memandang rumput di depan kamu, pilih mana yang PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walaupun sekali. Dan kamu petiklah rumput yang PALING cantik yang berada di depan kamu tersebut dan selepas itu bawa balik ke kelas.
Pelajar : Ok. Saya pergi sekarang dan buat apa yang cikgu suruh.

Apabila pelajar tersebut balik semula ke kelas, tiada pun rumput yang berada di tangannya. Maka cikgu pun bertanya kepada pelajar tersebut.
Cikgu : Mana rumput yang cikgu suruh petik?
Pelajar : Oh, tadi saya berjalan di atas rumput dan sambil memandang rumput yang berada di situ, saya carilah rumput yang paling cantik. Memang ada banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yang paling cantik maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi sampai di penghujung padang , saya tak jumpa pun yang paling cantik. Mungkin ada di antara yang di belakang saya sebelum itu tapi dah cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang semula, jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik.
Cikgu : Ya, itulah jawapannya. Maknanya, apabila kita telah berjumpa dengan kawan yang kita sayang, janganlah kita hendak mencari lagi yang lebih baik daripada itu. Kita patut hargai kawan yang berada di depan kita sebaik-baiknya. Janganlah kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku. Dan semoga yang berlalu tidak lagi berulang. Jika kita berselisih faham dengan orang yang kita sayang itu, kita boleh perbetulkan keadaan dan cuba teruskan perhubungan tersebut walaupun banyak perkara yang menggugat perhubungan tersebut. Dan ingatlah kawan yang kita sayang itulah kita jumpa paling cantik dan paling baik pada MULAnya walaupun nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi. KECUALILAH jika perhubungan tersebut tak boleh diselamatkan lagi, maka barulah kita mulakan sekali lagi.
Maka sayangilah kawan-kawan yang berada di depan kita dengan tulus dan ikhlas.


comel kan?bt motif dier mmg tepat.tho ako rase takkan ader cikgu yg buat betul2 camtu bt its just sweet.for me act the analogi can be seen in a whole bigger view.for examples there's always things in life that we regret not doin.part of life is about making choice.i say just go for it.life is only once n its soo not worth it to sacrifice too many things.for example,a simple outing with frens over lecture the day after.its not that ure goin to fail in life if u dont put ur lecture notes in order the night before.wat in tryin to say is enjoy life.not that education is not important as the whole of ur future depends on it.

with the 'go-for-it' spirit,i joined 4kl's explorace with my fellow coursemate.n proudly,we won 2nd place.
Photobucket

notice the matchng shirt?haha.mmg berbaloi bersemangat waja.=p

btw 4kl was fun.to re-lived my childhood times when we played baling selipar,n to spread my limited knowledge about oral health to kl ppl,and to lepak with those non-dental peeps yg lame dah start calling me smbong..4kl reminds me of frenship,hardwork(that pays), lots-of-fun,back-stabers,more frens...man,it was a superb weekend.

p/s:if only some ppl doesnt change.=(

1 comments:

Anonymous said...

порно видео со студентками онлайн http://free-3x.com/ порно фото подростков от 18 до 18 лет free-3x.com/ порно студентка онлайн [url=http://free-3x.com/]free-3x.com[/url]