Photobucket

Thursday, January 15, 2009

untuk kau

salam,
em aku nak sampaikan sikit jer ape yg terbuku kat ati aku.ako selesa camni.they say its easy to forget but hard to forgive.i cud work on that but 1st i need to let it out.

untuk kau,
ape yg aku nak ckp,aku dah ckp.kau perlu pikir dalam2 sekarang.nasihat aku,pick back watever uve missed dulu.maybe u dunt even know they exist.but there's more to life than just one thing.n as my dad wud always emphasize..priority..aku cam byk sgt nak ckp denagn ko.i wish im there now to just sit.n talk.but nope life is never fair.so idup dgn bermaruah n berguna pd masyarakat.(wats that??but yeah..)

untuk mama,
thanx sebab bawak ib gi village park agi breakfast tadi.we've gone there so many times that ive addicted to it.next time around,milo dinosor k!.n sori now taht ive broke up baru ib citer sumer bende kat mama.tapi ib just taktau nak buat camtu dulu.ib tau kakak,hajar n baby sgt rapat nagn mama n citer sumer bende.tapi cam mama pun tau ib bukan camtu.ib rase xsesuai citer kan masalah2 ib ke aper kat mama.let me figure out myself ow to deal wif my stuff.nevertheless, even by not sayin a word u always be there from behind n be ever so supportive.u know i luv u more than anywords i cud say.

untuk kau,
aku rase dah bagitau ko.aku skang tgh bereksperimental nagn diri ako.aku mintak maap kalau aku ader tersakitkan ati ko.aku rase aku tak suke aku yg camnie so this time around aku jadi aku yg dulu.terima jerk.ahak.cumer kadang2 tu sakit ati gak nagn ko.rase nak balas n bgi ko paham.tapi guess aku dah immune n that not how things work.it just it sumtimes gets me when i sumtimes dunt understand wat actually happen at that side in ur world.n i dunno how to make ur life happier as u make mine..ape2 pun if there is ever 1 thing aku takkan exchange wif evrithing in this world,besides my parents,that wud be u.n aku sgt sgt hepi.n aku rase ape yg aku leh buat skang nie just ada kat sini,tunggu n doakan ko hepi.in all way taht posible.study,life n sumer2.

untuk kau,
Selamat hari jadi lagi skali.bloggrs edition.this is unusual tapi kadang2 ako rase ko cara ko pikey terlalu matang.take a step back n enjoy zaman nie.'cycle' ko skang takkan dapat ulang.i cant help but to see myself dlm ko maser cycle nie.n now ko dah ader responsibility yg lebih besar.n cam ako ckp,aku tak nampak sesaper lagi yg buler amik setapak lagi kehadapan dari apa yg ako n farid dah usahakan melainkan korang yg kitornag pilih.well not all la kan u know who,hehe. aku taknak influence ur decision dah by talkin too much.but whose fault for being the best listener in my 22 lyfe.when i talked to u i realize sumtimes its too much.all the classified stuff just flow out.but yeah it never failed to make me feel better..huu.n yeah tq for that too..

untuk ko,
nape ko baik sgt nagn ako nie?ape ko nak dari ako.tapi aku harap ure just tryin to be a gud fren.n aku rase mmg camtu pun.cuma kdg2 aku tak sangka org cam ko ader lagi.masyaAllah sgt baik dlm menjaga persahabatan.aku harap aku pun akan jadi sahabat yang baik cam ko.=P

untuk kau,
gudlak utk interview ko.ako arap u just nail it.aku percaya ko bule dpr yg terbaik dlm idup.cuma kadang2 ko kene kembali balik pada diri dan keluarga.tgk balik tindakan2 ko yg rase salah.n tak terlalu lambat lagi nak betulkan.dan ko tu abg sulung n u know how ur parent ko letakkan harapan kat ko.jgn hampakan drg.i now diri remaja ko ckp takpe utk ko hav fun tapi cam aku kate,kembali balik pada nilai2 keluarga kita.aku?sentiasa akan doakan ko.xyah risau pasal tu.n bagi nasihat yg pada aku yang terbaik..tu pun kalo ko mintak...for now,gudluck interview n exam nanti

untuk ko,
ako tak sangka yg pahaman politik boleh buat camni kat ko.ako hormat ko atas ilmu n pegangan ko.tapi ape ko buat kat ppukm aritu sgt sgt menyentuh ati.ko buleh tipu aku bulat2 depan muke aku ckp korang nak guna buat amanat pengetua.padahal pengetua korang ada kat putrajaya.pastu ko busukkan nama lawan ko konon2 panggil untuk bagi ucapan pastu dier takder n korang ckp dier takleh bagi komitmen?padahal korang tak panggil pon dia.yg paling aku menyirap dengar,ko biarkan jer anak buah ko tinggi2 suara kat timb pengetua? setinggi mana pun impian ko dlm politik,lebih2 lagi nama islam yg ko bawak,jagalah adap.igt la balik apa tujuan ko menceburkan diri dlm bidang ni pun.kalau selain demi islam pun pasti untuk kebajikan org bwh ko.tapi all this?ako kecewa sgt.sgt.n nie takder kene mengena nagn politik,if i wud blab about that,itll be soo long that ko pun meluat nak bace.this is about u.n the thing u let slip hanya untuk kuasa.haih

untuk kakak,
i know ure happy were not movin to putrajaya.the desicion has not been easy.bergelen2 minyak kete merc babah dah abiskan n god know aper lagi utk decide samer2.i just wish ure here thru evrithin.but now its over n kitorang dah start renovate umah mcm yg kite plan awal.insyaAllah by bulan 3 dah bole masuk dah.
the parkin lot as u know kite nak ratekan n widen the gate.pastu ader tangga kecik nak g garden n nak masuk pintu.sweet.pasni 4cars leh masuk.xde letak2 luar lagi.unless ure brigin one from dublin la kan..


n my fav part is the plaster ceiling.we're fightin wif babah not to put the 'takaful'-shaped on the plaster n sumting elegent instead.n i thank god we won.=P

ps-u shud see faizal tahir on AJL.bukak utube.damn proud of him.damn good.damn talented.


untuk krg yg buat malam ranggoli,
i think its a hit.the epic touch was classic.see we malaysian might not being expose of indian's epic n myth.more of malay's pgl,hangtuah,n wat not.its a great move.n to see all races together being facinated,i think its sumtin amazing.
ako rase beruntung utk berada dlm generasi nie.munkin ramai lagi yg masih ada sifat perkauman dlm hati.tapi aku rase ia sgt2 tebal dlm gen atas2 kita.the stereotype tu mmg dah terpahat.kalau india jer camnie...kalau cine jer camtu...tapi aku beruntung dpt idup denmgan kawan2 aku yg dah bebetul rapat n xkesah perkauman camtu.aku rase at sumpoint xpelah kalau semorang lupa nagn sejarah pun asalkan the atmosphere mase malam rangoli tu lived evriday.at sumpoint jer la..cuma aku sgt sgt suka tgk malaysia aman camni.budak2 melayu n ciner pinjam2 baju india n ramai2 pakai.gelak2 pulak sama2.sibuk2 nak tangkap ga,bar...ahhh sgt tenang

just as side note,i think hindraf gesa kerajaan india boycott malaysia is bullshit.wateve perjuangan korang pun.ure raised up in malaysia.watever ur grudge pon,u live now sumhow beco of malaysia.the food the shelter the very soil.in this stage i think i have to totally agree wif hamid alba,LEAVE.the extremist i mean.my other indian frens,i luv u guys.

n untuk ko,

stop merepek n start living like wat ure suppose to be.aku malu biler orang sebut org yg lead kumpulan drg sgt bagus n pencapaian itu ini.n burung2 kecik jumper ko nak wat sumthin yg cud actually naikkan nama kumpulan kita,ko plak berlagak pandai mcm dah lama idup dlm society burung.padahal semua burung2 senior pun benci kat ko.arh pressure aku ada kat bwh ko.let us fly freely dude.let us show the world wat we're capable of.nanti bila burung pemberita dtg ko sibuk2 nak drg interview ko,tangkap gambar siap kuar card suro call bebile mase.perangai ko tu memalukan tau tak!aih enuff

n cam biasa untuk ko,
aku sgt appreciate ko sebab bace gak bebelan aku sampai abis.ahak.but seriously i appreciate u =P

6 comments:

naim_yaakob said...

thanx ib for appreciating me-the last part
haha

Ib said...

ahahhahahah.eh betul2 gak.atleast ader la org terasa kan?huu

Anonymous said...

EMO IB =P

heh..dat bird's head is too small laa ib..dats y tak dpt recognize td.hehhe.metafora sgt cerita psl 'burung' tuh~ahaks..tp i tataw pn cte psl reporter n interview tuu..takpe,tomorrow i'll dig it out fr u!hahha

alialalala said...

anda
pun skang pandai meluahkan rasa hati
let it out
people said they dont judge but they actually did
huhu

bajat said...

to ibrahim a.k.a ib a.k.a blow ;p hehehe just kidding pal..

looking at ur personality, the way u treat all of ur friends, which is sgt2 baik (seriously speaking) kadang2 aku terfikir yg ko deserve hidup yg lebih bhg, tp saper tau kan, mungkin cabaran ini yg buatkan anda lebih tabah + bahagia..semua tu Allah yg tentukan, psati ada hikmah..kami di sini ib, warga medic ukm will always be with u, rindukan zaman2 kiter kat ktsn hehehe gelak2 dlm toilet, that was 2 years back, cepatnyer maser berjalan..tp aper2 pun, u will always be in our prayers,inysaAllah

smile always ib and be strong ;)

fazrul mokhtar said...

i'm that last person u mentioned.. u r welcomed :p

u know we love u. keep smiling. =)